Από το Blogger.

Comments

Facebook

Comments

Recent

Bottom Ad [Post Page]

Blog Archive

Archive

Home Ads

Random Posts

Recent Posts

Header Ads

Featured Listings

Featured

Tags

Α ΑΓΟΡΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΑ ΑΝΔΡΑΣ ΑΝΔΡΙΚΑ ΑΝΘΟΠΩΛΕΙΑ ΑΝΤΑΛΑΚΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΠΟΦΡΑΞΕΙΣ - ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΕΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΑ ΑΣΕΠ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟ ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΟΥΛΚΑΝΙΖΑΤΕΡ ΓΑΜΟΣ - ΒΑΠΤΙΣΗ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΓΕΝΙΚΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΚΑΤΣΑΜΠΑΣ ΓΕΥΣΕΙΣ ΓΕΥΣΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΟΥΛΗΣ ΓΣΕΒΕΕ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΔΑΜΙΑΝΟΣ ΔΑΠΕΔΑ- ΠΑΡΚΕΤΑ ΔΙΑΙΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΔΙΕΘΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΕΙΔΗ ΠΡΟΙΚΟΣ ΕΙΔΗ ΡΑΠΤΙΚΗΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΕΝΟΙΚΙΑΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΕΝΦΙΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΠΙΠΛΑ ΕΠΙΠΛΑ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΕΠΙΠΛΑ ΣΠΙΤΙΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΓΚΑΛΛΕΡΙ ΕΡΓΟΧΕΙΡΑ ΚΕΝΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ ΕΥΕΞΙΑ ΕΥΡΩΓΝΩΣΗ ΕΥΧΕΣ ΕΦΟΡΙΑ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΑ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΙΚΗ ΖΥΜΑΡΙΚΑ ΖΩΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ - ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΕΜΑΤΑ ΙΑΤΡΙΚΗ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΙΩΝΝΑ ΖΕΡΝΟΥ ΚΑΘΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΑ ΚΑΥΣΟΞΥΛΑ ΚΑΦΕΤΕΡΙΕΣ ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΟΜΜΩΤΗΡΙΑ ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ ΚΟΥΖΙΝΕΣ ΚΟΥΠΑΣΤΕΣ ΚΟΥΦΩΜΑΤΑ ΚΡΕΑΤΑ ΚΡΕΒΑΤΟΚΑΜΑΡΕΣ ΚΡΥΣΤΑΛΛΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΡΥΣΤΑΛΛΑ ΥΑΛΙΚΑ ΚΥΗΣΗ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΛΕΥΚΑ ΕΙΔΗ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΜΑΓΕΙΡΕΙΟ ΜΕΣΙΤΕΣ ΜΙΚΡΟΕΠΙΠΛΑ ΜΟΔΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΝΕΑ ΜΠΑΝΙΟ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΠΑΝΤΟΣ ΤΥΠΟΥ ΝΗΣΤΙΣΙΜΑ ΝΤΟΥΖΙΕΡΕΣ ΝΤΟΥΛΑΠΕΣ ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΞΥΛΕΙΑ ΟΑΕΔ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΟΜΟΡΦΙΑ ΟΡΘΟΠΕΔΙΚΑ ΟΣΠΡΙΑ ΠΑΙΔΙ ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ ΠΙΤΕΣ ΠΙΤΣΑΡΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΠΟΡΤΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ -ΑΝΤΑΛΛΑΓΕΣ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΡΟΛΟΓΙΑ ΣΟΥΒΛΑΚΙΑ ΨΗΤΟΠΩΛΕΙΑ ΣΠΙΤΙ ΣΠΙΤΙ ΚΗΠΟΣ ΣΤΟΛΙΣΜΟΙ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ ΣΤΡΩΜΑΤΑ ΜΑΞΙΛΑΡΙΑ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΗΠΩΝ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΑΠΕΤΣΑΡΙΕΣ ΤΑΠΗΤΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΦΥΛΑΞΗ ΤΕΝΤΕΣ ΤΕΧΝΗ ΛΑΜΑΡΙΝΑΣ ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΤΖΑΜΙΑ - ΚΡΥΣΤΑΛΛΑ - ΚΑΘΡΕΠΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ ΤΣΑΤΣΟΥΛΗ ΥΓΕΙΑ ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ ΦΑΓΗΤΟ ΦΑΝΟΠΟΙΪΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΑ ΨΑΡΙ ΨΗΤΟΠΩΛΕΙΑ AIR CONDITION Athens Car Ε.Π.Ε BEAUTY BUSINESS CAR DECOUPAGE FAST FOOD FUN2LEARN GREEK EUROPEAN FUTURE HAPPY PET HEALTH KLIO PARKING PET SHOP PLEXIGLAS POT PLANTS PRANIC HEALER VICKO

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Powered By Blogger

20.000+ Bungalows 1.000+ Appartments

Search : Homes, Penthouse, Farmhouse etc.

Labels

Tags

Α ΑΓΟΡΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΑ ΑΝΔΡΑΣ ΑΝΔΡΙΚΑ ΑΝΘΟΠΩΛΕΙΑ ΑΝΤΑΛΑΚΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΠΟΦΡΑΞΕΙΣ - ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΕΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΑ ΑΣΕΠ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟ ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΟΥΛΚΑΝΙΖΑΤΕΡ ΓΑΜΟΣ - ΒΑΠΤΙΣΗ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΓΕΝΙΚΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΚΑΤΣΑΜΠΑΣ ΓΕΥΣΕΙΣ ΓΕΥΣΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΟΥΛΗΣ ΓΣΕΒΕΕ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΔΑΜΙΑΝΟΣ ΔΑΠΕΔΑ- ΠΑΡΚΕΤΑ ΔΙΑΙΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΔΙΕΘΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΕΙΔΗ ΠΡΟΙΚΟΣ ΕΙΔΗ ΡΑΠΤΙΚΗΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΕΝΟΙΚΙΑΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΕΝΦΙΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΠΙΠΛΑ ΕΠΙΠΛΑ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΕΠΙΠΛΑ ΣΠΙΤΙΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΓΚΑΛΛΕΡΙ ΕΡΓΟΧΕΙΡΑ ΚΕΝΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ ΕΥΕΞΙΑ ΕΥΡΩΓΝΩΣΗ ΕΥΧΕΣ ΕΦΟΡΙΑ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΑ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΙΚΗ ΖΥΜΑΡΙΚΑ ΖΩΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ - ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΕΜΑΤΑ ΙΑΤΡΙΚΗ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΙΩΝΝΑ ΖΕΡΝΟΥ ΚΑΘΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΑ ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΑ ΚΑΥΣΟΞΥΛΑ ΚΑΦΕΤΕΡΙΕΣ ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΟΜΜΩΤΗΡΙΑ ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ ΚΟΥΖΙΝΕΣ ΚΟΥΠΑΣΤΕΣ ΚΟΥΦΩΜΑΤΑ ΚΡΕΑΤΑ ΚΡΕΒΑΤΟΚΑΜΑΡΕΣ ΚΡΥΣΤΑΛΛΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΡΥΣΤΑΛΛΑ ΥΑΛΙΚΑ ΚΥΗΣΗ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΛΕΥΚΑ ΕΙΔΗ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΜΑΓΕΙΡΕΙΟ ΜΕΣΙΤΕΣ ΜΙΚΡΟΕΠΙΠΛΑ ΜΟΔΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΝΕΑ ΜΠΑΝΙΟ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΠΑΝΤΟΣ ΤΥΠΟΥ ΝΗΣΤΙΣΙΜΑ ΝΤΟΥΖΙΕΡΕΣ ΝΤΟΥΛΑΠΕΣ ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΞΥΛΕΙΑ ΟΑΕΔ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΟΜΟΡΦΙΑ ΟΡΘΟΠΕΔΙΚΑ ΟΣΠΡΙΑ ΠΑΙΔΙ ΠΑΙΔΟΤΟΠΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ ΠΙΤΕΣ ΠΙΤΣΑΡΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΠΟΡΤΕΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ -ΑΝΤΑΛΛΑΓΕΣ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΡΟΛΟΓΙΑ ΣΟΥΒΛΑΚΙΑ ΨΗΤΟΠΩΛΕΙΑ ΣΠΙΤΙ ΣΠΙΤΙ ΚΗΠΟΣ ΣΤΟΛΙΣΜΟΙ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ ΣΤΡΩΜΑΤΑ ΜΑΞΙΛΑΡΙΑ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΗΠΩΝ ΤΑΞΙΔΙΑ ΤΑΠΕΤΣΑΡΙΕΣ ΤΑΠΗΤΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΦΥΛΑΞΗ ΤΕΝΤΕΣ ΤΕΧΝΗ ΛΑΜΑΡΙΝΑΣ ΤΕΧΝΙΤΕΣ ΤΖΑΜΙΑ - ΚΡΥΣΤΑΛΛΑ - ΚΑΘΡΕΠΤΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ ΤΣΑΤΣΟΥΛΗ ΥΓΕΙΑ ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ ΦΑΓΗΤΟ ΦΑΝΟΠΟΙΪΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΦΥΣΙΟΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΑ ΨΑΡΙ ΨΗΤΟΠΩΛΕΙΑ AIR CONDITION Athens Car Ε.Π.Ε BEAUTY BUSINESS CAR DECOUPAGE FAST FOOD FUN2LEARN GREEK EUROPEAN FUTURE HAPPY PET HEALTH KLIO PARKING PET SHOP PLEXIGLAS POT PLANTS PRANIC HEALER VICKO

Travel the world

Facebook

Full width home advertisement

Sponsor

Keep Traveling

Travel everywhere!

Author Description

Hey there, We are Blossom Themes! We are trying to provide you the new way to look and use the blogger templates. Our designers are working hard and pushing the boundaries of possibilities to widen the horizon of the regular templates and provide high quality blogger templates to all hardworking bloggers!

Facebook

Advertising

AD BANNER

Random Posts

Post Page Advertisement [Top]

Climb the mountains

προσφορες γαλαξιας

υπερπροσφορες αλεπουδιτσα

προσφορεσ αβ βασιλοπουλος

προσφορες lidl

ΔΕΙΤΕ ΠΟΥ ΘΑ ΒΑΛΕΤΕ ΦΘΗΝΗ ΒΕΝΖΙΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΠΟΥ ΘΑ ΒΑΛΕΤΕ ΦΘΗΝΗ ΒΕΝΖΙΝΗ
ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΕΛΛΑΔΑ

Translate

καταλογος προσφορων praktiker

προσφορες ημερας my market

ΟΔΗΓΟΣ ΑΓΟΡΑΣ

ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ « ΈΡΕΥΝΑ ΣΥΓΚΥΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ»

Συνεχή βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος στην Ελλάδα διαπιστώνει η εξαμηνιαία έρευνα συγκυρίας της Εθνικής Τράπεζας για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (ΜμΕ) που βασίζεται σε δείγμα 1.100 εταιρειών.


Παράλληλα, η έρευνα εντοπίζει ότι «υπάρχουν αυξημένα περιθώρια επιτάχυνσης της ανάκαμψης του επιχειρηματικού τομέα, καθώς η εξωστρέφεια δεν έχει ακόμα καταφέρει να λειτουργήσει ως δυναμικός πυλώνας ανάκαμψης».

Σε αυτό το πλαίσιο, αναφέρει η μελέτη «οι ΜμΕ εκφράζουν την ανάγκη να πραγματοποιηθούν -θεσμικές κυρίως- μεταρρυθμίσεις ώστε η πραγματοποιηθείσα βελτίωση της ανταγωνιστικότητας από την κάθετη μείωση του κόστους εργασίας να αποτυπωθεί σε αύξηση της εξαγωγικής δραστηριότητας».

«Οι προσδοκίες ζήτησης είναι θετικές για πρώτη φορά στη διάρκεια της κρίσης, ωστόσο η ρευστότητα συνεχίζει να λειτουργεί περιοριστικά. Το επιχειρηματικό κλίμα συνέχισε να βελτιώνεται στο πρώτο εξάμηνο του 2014, περνώντας για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια της κρίσης σε θετικά επίπεδα (με άνοδο 37 μονάδων από το κατώτατο σημείο του στο πρώτο εξάμηνο του 2012). Η βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος είναι εντονότερη στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του δείγματός μας, καθώς η πλειοψηφία των μικρότερων ΜμΕ παραμένει σε φάση επιβίωσης. Από την άλλη πλευρά, σημαντικό παραμένει το πρόβλημα ρευστότητας, με την πίεση να αυξάνεται κυρίως από την ταχύτερη πληρωμή των προμηθευτών», αναφέρει η μελέτη.

Όσον αφορά τους επιμέρους τομείς δραστηριότητας, θετικά ξεχωρίζουν: (i) η βιομηχανία (ειδικά οι κλάδοι τροφίμων και χημικών), (ii) ο τουρισμός, και (iii) οι μεταφορές. Από την άλλη πλευρά, οι εμπορικές ΜμΕ εμφανίζονται χρηματοοικονομικά αδύναμες και οι κατασκευαστικές συνεχίζουν να λειτουργούν σε ένα περιβάλλον αναιμικής ζήτησης.

Οι ΜμΕ σε Αθήνα και -κυρίως- σε Θεσσαλονίκη είναι συνολικά πιο χρηματοοικονομικά υγιείς, ωστόσο οι ΜμΕ στην επαρχία παρουσιάζουν ενισχυμένες τάσεις βελτίωσης.

Όσον αφορά διαφοροποιήσεις ανά περιφέρεια, σημειώνεται ότι «οι ΜμΕ της Θεσσαλονίκης υπερισχύουν, με υψηλότερη αντοχή, καλύτερη κερδοφορία και μικρό πρόβλημα ρευστότητας. Η καλύτερη εικόνα τους εν μέρει οφείλεται στην ευκολότερη πρόσβαση στις αγορές της ΝΑ Ευρώπης (οι οποίες απορροφούν το ½ των εξαγωγών τους). Παράλληλα, ο αυξημένος ανταγωνισμός από τις χώρες αυτές έχει ωθήσει τις ΜμΕ της Θεσσαλονίκης να λειτουργούν αποτελεσματικότερα, καθώς (i) το κόστος εργασίας ως ποσοστό των πωλήσεων είναι 26% στη Θεσσαλονίκη έναντι 30% στην υπόλοιπη Ελλάδα και (ii) το 67% των ΜμΕ της Θεσσαλονίκης θεωρεί την υψηλή ποιότητα των προϊόντων τους ως το συγκριτικό πλεονέκτημα εξαγωγών (έναντι 57% για την υπόλοιπη Ελλάδα). Από την άλλη πλευρά, οι ΜμΕ της επαρχίας είναι οι πιο χρηματοοικονομικά αδύναμες, καθώς έχουν μεγαλύτερο ποσοστό πολύ μικρών επιχειρήσεων (51% έναντι 39% για τις μεγάλες πόλεις) και είναι συγκεντρωμένες σε λιγότερο δυναμικούς κλάδους (60% των ΜμΕ της επαρχίας είναι εμπορικές έναντι 51% για τις μεγάλες πόλεις)».

Παρά την αναιμική εγχώρια ζήτηση και τη βελτιωμένη ανταγωνιστικότητα κόστους, η εξωστρέφεια των ΜμΕ παρουσίασε οριακή μόνο αύξηση, αναφέρει η μελέτη.

«Αν και ο βαθμός εξωστρέφειας των ΜμΕ αυξήθηκε οριακά την τελευταία πενταετία (9% του κύκλου εργασιών, από 8% το 2008), το επίπεδο εξαγωγών της μέσης ΜμΕ μειώθηκε την τελευταία πενταετία- δεικνύοντας έτσι την παρουσία εμποδίων στο να αναχθούν οι εξαγωγές σε μοχλό ανάκαμψης της οικονομίας. Συγκεκριμένα, μόλις το 1/3 των ΜμΕ με εξαγωγική δραστηριότητα έχουν προχωρήσει σε αύξηση του ποσοστού εξωστρέφειάς τους, ενώ υπήρξε και ένα 15% που μείωσε το ποσοστό των πωλήσεων που πραγματοποιείται στο εξωτερικό. Θετικά ξεχωρίζουν οι βιομηχανίες τροφίμων και χημικών, ο τουρισμός και οι μεταφορές, όπου η αύξηση εξωστρέφειας μετρίασε ή και αντιστάθμισε την πτωτική πορεία της εγχώριας ζήτησης. Στο σημείο αυτό είναι σημαντικό να τονιστεί ότι αν και οι ΜμΕ με εξαγωγική δραστηριότητα είναι λίγες στην επαρχία (21% έναντι 40% στις μεγάλες πόλεις), κατάφεραν να βελτιώσουν σημαντικά την εξωστρέφειά τους (με τις εξαγωγές να καλύπτουν το 44% των πωλήσεων το 2014, από 24% το 2012), ακολουθώντας στοχευμένες στρατηγικές για να αντιμετωπίσουν την εγχώρια χαμηλή ζήτηση. Αντίθετα, οι ΜμΕ στις δύο μεγάλες πόλεις μείωσαν την εξωστρέφειά τους στο αντίστοιχο διάστημα, καθώς βασικό κίνητρο εξαγωγών είναι η ευκαιρία επέκτασης και όχι μια συστηματική στρατηγική εξαγωγών» επισημαίνεται.

«Η αδύναμη σχετικά εξαγωγική συμπεριφορά των ΜμΕ δεικνύει ότι η σημαντική βελτίωση της ανταγωνιστικότητας σε όρους κόστους, που επιτεύχθηκε από τη μείωση του κόστους εργασίας κατά 50% την τελευταία πενταετία, δεν αρκεί για να αναδειχθούν οι εξαγωγές σε κινητήρια δύναμη της ανάκαμψης. Συγκεκριμένα, οι ΜμΕ έχουν εντοπίσει ως βασικά εμπόδια εξωστρέφειας τα εξής: (i) θεσμικές αγκυλώσεις, με βασικότερες την υψηλή γραφειοκρατία και τις δυσλειτουργίες των τελωνείων, (ii) δυσχερές περιβάλλον χρηματοδοτήσεων ελληνικών εμπορικών ροών (τόσο από πλευράς εγχώριας οικονομίας όσο και από πλευράς χωρών προορισμού) και (iii) αδυναμίες στο δίκτυο προώθησης και στις υποδομές μεταφορών. Στο σημείο αυτό, αξίζει να αναφέρουμε ότι προς τη σωστή κατεύθυνση είναι οι πρόσφατες θεσμικές μεταρρυθμίσεις (κυρίως η εισαγωγή του ηλεκτρονικού συστήματος τελωνειακών παραστατικών), οι οποίες αποτυπώθηκαν σε βελτίωση του δείκτη Ανταγωνιστικότητας Διασυνοριακού Εμπορίου της Παγκόσμιας Τράπεζας (με τις ημέρες που απαιτούνται για τη διενέργεια εξαγωγών να περιορίζονται σε 16 το 2014 από 20 2012 με τον αντίστοιχο μέσο όρο για τις χώρες του ΟΟΣΑ να είναι στις 11 ημέρες)» τονίζεται επίσης.

Η έρευνα συγκυρίας των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, με ημερομηνία Ιούλιος 2014, εκπονήθηκε από τη Διεύθυνση Στρατηγικής και Οικονομικής Ανάλυσης της Εθνικής Τράπεζας, από τις αναλύτριες Τζέση Βουμβάκη και Αθανασία Κουτούζου



πηγη πηγη πηγη

 πηγηπηγη πηγη


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου